100% FORNØYDGARANTI
FRI FRAKT OVER 1500KR
365 DAGERS ÅPENT KJØP
FRI BYTTE

1. Bytte

Dersom du ønsker å bytte en eller flere varer, så bestiller du selv de nye varene du ønsker i nettbutikken vår som ved en ordinær handel. Det er flere fordeler med dette; du får varene du ønsker raskere, og du slipper at varene kan bli utsolgt mens returpakken din fraktes og behandles. 

Ved "bytte" har du rett på fri returfrakt. Ta kontakt med oss på kundeservice@123friluft.no når du har bestilt erstatningsvaren. Skriv ditt nye ordrenummer i emne-feltet, så sender vi deg returetikett på e-post.


Når returpakken din ankommer lageret vårt og vi ser at alle varer er ok, vil vi refundere beløpet for returvarene til din konto / kort. Vi refunderer da også evt fraktkostnad,slik at du kun betaler frakt en gang.

2. Retur

Dersom du skal heve kjøpet/benytte angreretten, må du betale returkostnaden selv. Legg varen du ønsker å returnere i original emballasje og send pakken med ønsket fraktmetode til oss. Sørg for at mottakeradressen kommer tydelig frem. Ved retur, betaler du returportoen selv. På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den. Vi anbefaler Norgespakke med sporing (kr 155,-) for returforsendelser

Pass på at returpakken innleveres til ditt lokale Postkontor eller Post i Butikk. 
Dersom du er usikker på nærmeste innleveringssted kan du sjekke www.posten.no. 

Ta vare på sporingsnummeret som tilhører returpakken din. Med sporingsnummeret kan du når som helst se hvor pakken din befinner seg. 


3. Forventet behandlingstid for returforsendelsen. 

Du må beregne inntil 7 virkedager for Posten til å levere pakken til vårt lager. 

Når vi har mottatt pakken, vil vi sende deg en bekreftelse på dette samme eller neste virkedag per e-post. Videre får du ny e-post med statusoppdatering når returforsendelsen er ferdig behandlet.  Dette tar inntil 14 dager.

4. Bytte- / returpakken blir borte på vei til oss, hvem er ansvarlig?

Når pakken er levert mottaker eller ligger klar for henting og hentemelding er sendt, er pakken å anse som kjøpers eiendel. Så lenge du har sendt returen med en returseddel du har mottatt fra oss, er vi uansett behjelpelig med å kontakte Posten for å be om ettersøk av pakken. Dersom Posten da har mistet pakken, vil vi søke om erstatning fra Posten og utbetale erstatning / sende erstatningsvarer til deg.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den. Vi anbefaler Norgespakke med sporing (kr 155,-) for returforsendelser

Ta kontakt med oss om returpakken skulle bli borte på veien til oss. 

5. Vilkår for å få godkjent retur (pengene refundert):

Klær:

- Produktet kan prøves på for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes. 

- Klær som kommer i retur eller skal byttes skal ikke ha lukt eller være møkkete. (Jenter må være obs på sminke.)

- Id-lapp skal ikke være brutt eller dratt fra produktet. Id-lappen er selve   forseglingen på klesplagget, og garanterer at plagget er nytt. 

- Av hygieniske årsaker tar vi ikke undertøy i bytte / retur dersom varene er  prøvet på.

 - Har du fortsatt plastinnpakningen, så vær vennlig å legge plagget pent tilbake i den.
- Vi ønsker at klær returneres i samme emballasje som det ble levert i, samt pakkes inn i papir, pose e.l. før fraktseddel klistres på.  

Treningsutstyr:

 - Skal være nytt og ubrukt

- Være fritt for riper og slitasje 

- Leveres med emballasje.

6. Vilkår for å få godkjent bytte på 100% fornøyd garanti

- Må sendes tilbake til oss innen 30 dager etter mottak av ordren. 

- Må ikke være skadet (eksempelvis hull i klesprodukter).

 -Utover det så spiller det ikke noe rolle om produktet ser brukt ut!  

- Kan kun benyttes en gang per produkt.